In dit artikel worden alle wijzigingen van de gen-1 Vmax door de jaren heen beschreven.

1985

De eerste V-Max word gereleased op de amerikaanse markt met 145 PK en de 400m in 11 sec. uitgerust met de V-Boost.

1986

Introductie voor Europa in Frankrijk:

  • 104 PK @ 7 500 toeren en een koppel van 11,48 mkg at 6 000 toeren
  • Geen V-Boost voor Europa
  • Achterwiel van gepolijst aluminium
  • 2 front ventilated discs Ø 282 mm with opposed pistons.
  • 3D V-max embleem

1987

  • Voorwiel van gepolijst alumunium
  • Zwarte air scoops, side covers en achterlamp bevestiging

1990

  • Digitale electronische ontsteking.
  • van zwart naar aluminium kleur voor de air scoops
  • Introductie op de japanse markt

1991

Aanpassingen voor Europa:

  • Aanpassing voor de DB grens van 83 naar 81 dB.
  • Uitlaat systeem aangepast waarbij het vermoge van 100.2PK@7500 toeren omlaag gaat naar 95.2PK@8000 toeren.
  • Nieuwe Nokkenassen met verlengde kleppen opening om het karakter te verbeteren: Max koppel van 10,3 mkg is op 3000 toeren ( voorheen 10,9 mkg / 6000 toeren).
  • Om de fantastische acceleratie te behouden is de versnellingsbak ratio veranderd van 33/9 naar 33/10.

1993

Fundamentele chassis wijzigingen:

  • Voorvork poten Ø vergroot van 40 naar 43 mm.
  • Ventilated- drilled remschrijven van 298 mm met 4pots remklauwen.
  • Metzeler banden inplaats van Dunlop.
  • Sterkere startmotor.

1996

  • Zwarte wielen ,air scoops, uitlaten en voorvork Poten.
  • Cartridge type olie filter

1998

  • Terug naar chromen uitlaten

1999

  • Terug naar gepolijste wielen en voorvork poten
  • Carbon look voor de spatborden & tank cover

2001

  • Voorvork seal beschermers
  • Carbon looks voor de tank cover

20