In dit artikel worden alle wijzigingen van de gen-1 Vmax door de jaren heen beschreven.
1985
De eerste V-Max word gereleased op de amerikaanse markt met 145 PK en de 400m in 11 sec. uitgerust met de V-Boost.
1986
Introductie voor Europa in Frankrijk:
- 104 PK @ 7 500 toeren en een koppel van 11,48 mkg at 6 000 toeren
- Geen V-Boost voor Europa
- Achterwiel van gepolijst aluminium
- 2 front ventilated discs Ø 282 mm with opposed pistons.
- 3D V-max embleem
1987
- Voorwiel van gepolijst alumunium
- Zwarte air scoops, side covers en achterlamp bevestiging
1990
- Digitale electronische ontsteking.
- van zwart naar aluminium kleur voor de air scoops
- Introductie op de japanse markt
1991
Aanpassingen voor Europa:
- Aanpassing voor de DB grens van 83 naar 81 dB.
- Uitlaat systeem aangepast waarbij het vermoge van 100.2PK@7500 toeren omlaag gaat naar 95.2PK@8000 toeren.
- Nieuwe Nokkenassen met verlengde kleppen opening om het karakter te verbeteren: Max koppel van 10,3 mkg is op 3000 toeren ( voorheen 10,9 mkg / 6000 toeren).
- Om de fantastische acceleratie te behouden is de versnellingsbak ratio veranderd van 33/9 naar 33/10.
1993
Fundamentele chassis wijzigingen:
- Voorvork poten Ø vergroot van 40 naar 43 mm.
- Ventilated- drilled remschrijven van 298 mm met 4pots remklauwen.
- Metzeler banden inplaats van Dunlop.
- Sterkere startmotor.
1996
- Zwarte wielen ,air scoops, uitlaten en voorvork Poten.
- Cartridge type olie filter
1998
- Terug naar chromen uitlaten
1999
- Terug naar gepolijste wielen en voorvork poten
- Carbon look voor de spatborden & tank cover
2001
- Voorvork seal beschermers
- Carbon looks voor de tank cover